Přihlášení
Úspěchy našich studentů
Úspěchy studentů 2014 - 2015
Český jazyk a literatura
Pedagogická poema (Beroun 3.-6.11.2014) - Tereza Chvátalová P3.C, Simona Netopilíková P3.C, Ivana Klimešová P3.A, všechny studentky dostaly ocenění za inspirativní výkon.
Okresní kolo Olympiády v českém jazyce: v kategorii I. se na 1. místě umístila D. Reiterová (postup do krajského kola), na 16. místě J. Střihavková. V kategorii II. obsadila 1.místo Z. Konvičková, 3.místo I. Krejčí. Obě postupují do krajského kola.
Anglický jazyk
Mezinárodní soutěž (ČR +SR) " Angličtinář roku " - Eliška Faragová P2.C byla na 41. místě v ČR a 50. místě ČR + SR z 8 119 soutěžících.
Okresní kolo konverzační soutěže AJ:
kategorie I.B - 1. místo - Komárková, 2. místo - Ondruš (oba sekunda)
kategorie II.B - 1. místo - Heimlichová (kvarta)
kategorie III.A - 2. místo - Heimlich (7.A) 4. místo - Harant (OA)
Německý jazyk
Konverzační soutěž Nj - školní kolo, kategorie 1.-3. ročník SŠ: 1. místo Duc Anh Dao 90 bodů, 2. místo Věra Jílková 89 bodů, 3. místo Kateřina Liebigerová 83 bodů. kategorie nižší gymnázium: 1. Klára Heimlichová 83 bodů, 2. Lubomír Smrček 75 bodů, 3. Jana Březovská 66 bodů
Okresní kolo olympiády v NJ - 1. místo - Duc Anh Dao (7.A), postup do krajského kola
Matematika
Matematicko-fyzikální soutěž " Náboj" - družstvo (T. Večeřa, L. Smrček, D. Schmuttermeier, K. Heimlichová - G4.A) - 7. místo družstvo : J. Kolář G4.A, J. Střihavková G4.A, D. Chalupník G3.A, A. Staňková G3.A - 13. místo
Informatika
- první ročník soutěže AI 2024: Škola základ života - 5. místo - téma Všední školní den, GPOA
Biologie
Lucie Konvičková G5.A byla za výsledky v krajském kole BiO vybrána na týdenní kurz do Hradce Králové v rámci EUSO - evropské soutěže studentů do 17 let v biologii, chemii a fyzice.
Nikola Staňková P4.C dostala zvláštní cenu Lipky za práci "S dětmi do světa včel". Ocenění předal hejtman JMK M. Hašek na setkání oceněných žáků středních škol. Nikola získala 1. místo v národním kole SOČ.
Okresní kolo Přírodovědný klokan 2014, kategorie junior: 1. místo - T. Březina G6.A, 2. místo - V. Rubešová G5.A, 3. místo J. Stulhofer G6.A.
Young People in European Forests (místní kolo soutěže - okresní, pořádané Lesy ČR)
Kategorie A: 3. místo - M. Smolíková (G3.A), A. Staňková (G3.A), K. Vybíralová (G3.A)
Kategorie B: 1. místo - Z. Konvičková (G7.A), L. Konvičková (G5.A), B. Száková (G7.A)
2. místo - Z. Leischnerová (G3.B), K. Šimková (G3.B), N. Türková (G3.B)
Školní kolo biologické olympiády - kategorie C (tercie, kvarta) : 1. místo - D. Reiterová; 2. místo - A. Staňková;
3. místo - L. Smrček. Kategorie D (prima, sekunda) - 1. místo A. Rosota; 2. místo H. Reiterová; 3. místo M. Husová
Ekonomické předměty
Krajské kolo soutěže " Ekonomický tým " se zúčastnili: V. Demina E4.A, K. Přibilová E4.B, L. Hrazdílek E4.A.
Program Studentské trenérské centrum (STC) od společnosti Microsoft - posup do krajského kola - J.Ježek, T. stuchlíl studenti 2. ročníku IT.
Soutěž "Finanční gramotnost" - vítězové školního kola kategorie I.(žáci 2. stupně ZŠ) - 1. místo Z. Smutný G4.A, 2. místo Jana Březovská G4.A, 3. místo Náth Vozábal G4.A, postup do okresního kola. Kategorie II. (žáci SŠ) - 1. místo D. Březinová E4.B, 2. místo Z. Mágrová E4.A, 3. místo M. Kabourek E3.B - všichni postup do okresního kola.
Ideální banka roku 2020 (pořadatel soutěže Air Bank a server Bankovní poplatky.com) - umístění v konkurenci středoškolských a vysokoškolských studentů: 6. místo B. Hortová G8.A, 10. místo P. Litavec G8.A, 20. místo Z. Sojková E3.B.
V 9. ročníku celorepublikové soutěže v účetnictví Má dáti dal naše žákyně vybojovaly 19. místo v konkurenci 56-ti škol z celé republiky. Školu reprezentovaly D. Březinová (43. místo v soutěži jednotlivců) a M. Suchá (48. místo v soutěži jednotlivců).
Výtvarná výchova
Výtvarná soutěž na téma: " Znojmo třídí odpady - hledá se maskot." IV. - A kategorie 15-18 let: 1. místo I. Mauerová, 2. místo J. Mojžíšová, 3. místo A. Jelečková
Tělesná výchova
Okresní kolo SŠ ve florbalu dívek - 1. místo, postup do krajského kola.
Okresní kolo SŠ ve florbalu chlapců - 1. místo - postup do krajského kola.
Krajské kolo Asociace školních sportovních klubů v plavání - 2. místo chlapci (Březina, Fuxa, Grossberger, Šoba, Spousta, Lazárek). Družstvo dívek se umístilo na 4. místě.
Turnaj SŠ v halové kopané - 2., místo (Konvalina, Lanšperský, Hrazdílek, Pelech, Vlk, Moravec, Kulíšek, Kunst).
Okresní turnaj SŠ ve volejbale - dívky 1. místo , postup do krajského kola. Chlapci se umístili na 2. místě. V krajském kole obsadili 5. místo.
Pohár českého florbalu SŠ - Krajské kolo - 3. místo (chlapci - 1. a 2. ročníky)
Krajské kolo ve florbalu dívek - 2. místo.
Florbalisté GPOA potřetí v řadě vyhráli krajský přebor SŠ Jihomoravského kraje a postoupili do baráže o postup na mistrovství republiky.
Aktualizováno 12. 2. 2015 9:28
Úspěchy studentů 2013 - 2014
Český jazyk a literatura
Olympiáda z JČ
Okresní kolo – I. kat. 2. místo Iveta Maurerová, G 4. A
Okresní kolo – II. kat. 1. místo Zuzana Konvičková, G 6. A
5. místo Tomáš Březina, G 5. A
Dětská scéna – recitace
Oblastní kolo – III. kat. 2. místo Alžběta Poláčková, G prima A
IV. kat. 3. místo Iveta Maurerová, G kvarta A
Autorské čtení (Městská knihovna Znojmo)
Čestné uznání Mia Střihavková, G prima A
Aktualizováno 12. 1. 2015 9:09
Číst dál: Úspěchy studentů 2013 - 2014
Úspěchy studentů 2012-2013
Úspěchy studentů ve šk. roce 2013 – 2014
Český jazyk a literatura
Pedagogická poema Přerov – celostátní soutěž SPgŠ v přednesu poezie a prózy
Ocenění poroty za improvizaci – Denisa Bernardová, PL II. C
Ocenění za přednes – Karel Janeček, PL III. C
Olympiáda – okresní kolo
I. kategorie 5. místo Šimon Fouček, G tercie A
8. místo Jindřich Krátký, G kvarta A
II. kategorie 2. místo Karolína Kolářová, G oktáva A
9. místo Michal Gross, G 1. B
Anglický jazyk
City and Guilds - ústřední kolo Praha
3. místo Aneta Muchová, oktáva A
English Cup
Oblastní kolo Brno
Kategorie KET 2. místo Marek Klumpar, G tercie A
Kategorie PET pro ZŠ a G 7. místo Kateřina Šípová, G kvarta A
Kategorie PET pro SŠ 3. místo Michal Lazárek, G septima A
Kategorie FCE 5. místo Aneta Muchová, G oktáva A
Okresní kolo konverzační soutěže
Kategorie II. B 2. místo Eva Drbalová, G kvarta A
Kategorie III 2. místo Adéla Nováková, G septima A
Německý jazyk
Krajské kolo olympiády
4. místo Duc Anh Dao, G kvinta A
Zvonění na škole
Časy zvonění na škole:
0. hodina 7:10- 7:55 |
1. hodina 8:00- 8:45 |
2. hodina 8:55 - 9:40 |
3. hodina 9:55-10:40 |
4. hodina 10:50-11:35 |
5. hodina 11:45-12:30 |
6. hodina 12:40-13:25 |
7. hodina 13:35-14:20 |
8. hodina 14:25-15:10 |
9. hodina 15:15-16:00 |
Otevření školní budovy
Od pondělí 11.4.2011 je škola otevřena od 6,15 do 16,15hodin.
Sazebník úhrad
V souladu s nařízením vlády č. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím, je Sazebník úhrad nákladů za poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
Úkon / Kč
1. Pořízení listiny A4 černobíle, jednostranně / 2,- Kč
2. Pořízení listiny A4 oboustranně / 4,- Kč
3. Pořízení technického nosiče dat (1 ks) CD-ROM,DVD ROM / 50,- Kč
4. Náklady na poštovní služby při odesílání:
a) obyčejná zásilka dle hmotnosti: do 50 g – 10,- Kč; do 100 g - 14,- Kč; do 500 g – 18,- Kč; do 1 kg – 24,- Kč
b) doporučená zásilka dle hmotnosti: do 50 g - 26,- Kč; do 100 g – 34,- Kč; do 500 g – 37,- Kč; do 1 kg – 43,- Kč; do 2 kg – 49,- Kč
5. Hodinová sazba vyhledávání informací / 100,- Kč
6. Vyhotovení stejnopisu vysvědčení platí žadatel za vyhotovení opisu (stejnopisu) vysvědčení či maturitního vysvědčení Kč 100,-
7. Poplatek za doporučenou zásilku s doručenkou (dodejkou) do vlastních rukou adresáta / 44,- Kč.
Ustanovení:
Žadatel podává žádost písemně nebo osobní návštěvou.
a) písemná žádost bude zaevidována odpovědným zaměstnancem, který stanoví předpokládanou úhradu dle sazebníku. Úhrada žadatelem bude provedena složenkou, která mu bude zaslána s vyznačením úhrady Požadovaná informace bude vydána žadateli po obdržení platby na účet školy nebo předložením dokladu o zaplacení v místě podání žádosti
b) při osobní návštěvě je postup obdobný s tím, že žadatel může uhradit složenku ihned a po předložení dokladu o zaplacení mu bude požadovaná informace vydána bezprostředně
c) u obou forem podání žádosti je možno zaslat požadovanou informaci na adresu udanou žadatelem
d) ve škole lze uhradit výdaje také v hotovosti v pokladně.
e) v případě úhrady na složenku je používána složenka typu A ;
platba je poukazována na č. účtu: 86-4401380217/0100.
Minimální preventivní program
Minimální preventivní program (MPP) stanovuje dlouhodobé a krátkodobé cíle pro žáky i učitele v oblasti prevence negativních jevů. Je součástí Školního vzdělávacího programu a vychází ze školní strategie prevence, jejímž hlavním cílem je vytvoření a udržení optimálního sociálního klimatu na škole. MPP je zaměřený na zvyšování sociální kompetence dětí a mládeže, na rozvoj dovedností, které vedou k odmítání všech forem sebedestrukce, projevů agresivity a porušování zákona. Na jeho realizaci se podílí pedagogický sbor, rodiče, odborníci a další instituce, které se zabývají prevencí rizikového chování. Koordinaci tvorby a vyhodnocení zajišťuje školní metodik prevence.
V tomto školním roce se zaměříme na:
- zlepšení chování studentů vůči sobě navzájem i vůči pedagogickým pracovníkům,
- zlepšení sociálních vztahů v třídních kolektivech,
- programy aktivního sociálního učení, které využívají skupinové formy práce,
- poskytování informací studentům v rámci výchovně vzdělávacího procesu, jde o informace týkající se zdraví, zdravého životního stylu a primární prevenci rizikového chování, kam patří záškoláctví, agresivita, vulgarismy, šikana, kouření, alkohol a další jevy,
- poradenskou činnost poskytovanou přímo ve škole nebo ve spolupráci se specializovaným zařízením ( Pedagogicko - psychologická poradna, Speciálně pedagogické centrum, Sdružení Podané ruce a další),
- nabídku většího počtu nepovinných předmětů a volnočasových aktivit, realizovaných přímo ve škole nebo mimo školu,
- zapojení všech pedagogických pracovníků do realizace MPP,
- větší zapojení rodičů do prevence rizikového chování.
Cíle
Cílem prevence je výchova ke zdravému životnímu stylu, k osvojení pozitivního sociálního chování, výchova k zodpovědnosti za své chování.
Pedagogové vedou studenty k osvojování mezilidských vztahů, založených na demokratických principech, respektujících identitu a individualitu žáka. Náš MPP je zaměřen na dlouhodobé komplexní působení na osobnost vychovávaného, jeho informovanost, pomoc při řešení problémů, spolupráci s rodiči, s organizacemi a úřady. Chceme vést studenty k sebevědomí, správnému sebehodnocení, stanovení si reálných cílů v životě, k poznání sebe sama, k dovednostem řešit své problémy bez pomoci léků a jiných návykových látek.
Dlouhodobé cíle – žáci:
- prohlubovat povědomí žáků o rizikovém chování,
- posilovat právní vědomí o kriminalitě, předpisech, zákonech,
- posilovat zdravé sebevědomí, umět se prosadit v kolektivu,
- učit se řešit konflikty nenásilnou formou,
- osvojit si zdravý životní styl.
Dlouhodobé cíle – učitelé:
- vzdělávání pedagogů v oblasti prevence,
- zlepšení týmové spolupráce při řešení výchovných a vzdělávacích problémů,
- zlepšení komunikace mezi rodiči a školou, zvýšit zájem rodičů o spolupráci,
- snižovat rizika agrese a šikany,
- upevňovat morální normy a systém hodnot,
- působit na stmelování kolektivu, podporovat kolektivní cítění žáků,
- řešit aktuální problémové situace,
- zapojovat žáky do dění ve škole,
- podporovat aktivity, které vedou ke vhodnému využívání volného času,
- spolupracovat s dalšími organizacemi, které se podílí na prevenci a využívání volného času.
Krátkodobé cíle - uspořádat aktivity pro studenty:
- adaptační kurz pro počáteční ročník studia,
- komponovaný program, divadelní představení,
- beseda s pracovníkem K - centra, nízkoprahového zařízení Coolna,
- beseda s pracovníkem Probační a mediační služby,
- beseda s pracovníky Odboru sociálně - právní ochrany dětí a mládeže,
- beseda se zástupcem Policie ČR,
- beseda s pracovníky společnosti Procter spol. Gamble – Čas proměn – pro dívky, S tebou o tobě,
- přednáška gynekologa – téma sexuální výchova, pohlavně přenosné choroby, prevence onemocnění reprodukčních orgánů,
- beseda na téma - sex, AIDS, vztahy – společnost ACET,
- exkurze,
- turistické, sportovní, lyžařské, plavecké kurzy,
- ekologická aktivita,
- další akce dle aktuální nabídky.
Aktivity pro rodiče:
- seznámení s MPP prostřednictvím třídních učitelů na rodičovských schůzkách,
- dny otevřených dveří naší školy,
- maturitní plesy závěrečných tříd studia,
- metodická pomoc rodičům, jejichž dítě má problémy s návykovými látkami,
- obecné informace o drogách,
- informace rodičům i studentům o způsobu řešení přestupků, seznámení se sankcemi za porušení školního řádu,
- spolupráce s rodiči, jejichž dítě má nějaký handicap,
- webové stránky školy.
Spolupráce s odborníky
Na zajištění osvětové a poradenské činnosti při primární prevenci i při řešení aktuálních problémů, diagnostiky, dalšího vzdělávání žáků, pedagogů i rodičů se podílejí:
- okresní metodik primární prevence,
- Pedagogicko-psychologická poradna, Služba škole, zajišťující další vzdělávání pedagogických pracovníků,
- K-centrum Netopeer,
- Policie ČR, Městská policie,
- Nízkoprahové zařízení Coolna,
- Středisko výchovné péče – Brno,
- Probační a mediační služba,
- Odbor sociálně-právní ochrany dětí – Znojmo,
- další instituce dle potřeby a aktuální nabídky.
Metody
Kromě tradičních výchovně vzdělávacích metod budou využívány:
- metody aktivního sociálního učení - komunikace, řešení konfliktů, psychosociální hry.
- řízená diskuse o různých společenských problémech,
- exkurze, sportovní soustředění, turistické kurzy, lyžařské kurzy, zájezdy,
- komponované pořady.
- individuální přístup k žákům,
- besedy, přednášky s odborníky,
- samostatná práce – vyhledávání informací v odborné literatuře, tisku, na internetu,
- osobnostní a dramatická výchova – sociální hry, hraní rolí, obhajoba určitého názoru, trénování způsobu odmítání nabízené drogy,
- nabídka volnočasových aktivit.
Vzdělávání pedagogů
Účast školního metodika prevence, výchovného poradce a dalších pedagogů na seminářích, přednáškách, akreditovaných kurzech k problematice zdravého životního stylu, komunikace, řešení šikany, závislostí a dalších (dle aktuální nabídky), dále pak samostudium s využitím metodických materiálů, odborné literatury, tisku, internetu apod.
Volnočasové aktivity:
- sborový zpěv, hra na hudební nástroj, filmová výchova, dramatická výchova,
- počítačový kroužek,
- výuka cizích jazyků – anglického, německého, francouzského, ruského,
- znaková řeč,
- dějiny psychologie a filozofie,
- sportovní hry, aerobik, taneční kroužek, volejbal, zumba, pilates, šachy,
- plavání, bruslení,
- kroužek vaření, rukodělné činnosti, kurz pro neplavce ve spolupráci s TJ Znojmo.
MPP realizovaný v rámci výuky předmětů
ZSV, OV – sociologie, politologie, zákonodárství - zákony týkající se držení, užívání a dealerství drog, nelegální převoz drog.
Člověk, společnost, šikanování, agrese.
Právní normy – trestní, rodinné a pracovní právo.
Úloha reklamy.
Vztahy mezi lidmi, komunikace.
Zdravý životní styl – výživa, režim.
Český jazyk a literatura – Beatnici, surrealismus, česká literatura, R. John ( Memento)
Psychologie – obecná psychologie, fantazie, vjemy.
Vliv návykových látek na psychiku člověka.
Vývojová psychologie – charakteristika jednotlivých věkových období.
Charakter - změny vlastností působením drog.
Regulace lidské psychiky.
Aktivní sociální učení – asertivita, sebeovládání.
Pedagogika, speciální pedagogika – klasifikace drog, jejich vliv na osobnost člověka.
Handicap a jeho vliv na jedince a společnost.
Patologické hráčství, sekty. Druhy zneužívání a týrání. Poruchy chování antisociálního rázu.
Multikulturní výchova. Prevence a péče o drogově závislé. Poruchy příjmu potravy.
Chemie – Alkohol, závislost.
Zneužívání návykových látek, léky, tabakismus. BOZP – práce s jedy, organickými rozpouštědly.
Biologie – vliv návykových látek na vývoj jedince. Potravní řetězce - vliv racionální výživy na zdraví, stravovací návyky, jídelníček. Poruchy příjmu potravy – mentální anorexie a bulimie. Zdravý životní styl. Zneužívání některých plodin - mák, konopí seté, durman.
Tělesná výchova – výchova ke zdravému životnímu stylu, zvyšování odolnosti vůči zátěži, posilování, anabolika, vliv návykových látek na zdravotní stav a výkonnost člověka.
Zeměpis - hlavní oblasti produkce návykových látek.
Cizí jazyky – slovní zásoba, vyhledávání informací na internetu.
Přestupky v souvislosti s rizikovým chováním řeší ředitel školy, výchovný poradce, školní metodik prevence, třídní učitel a případně rodiče žáka.
Minimální preventivní program zpracoval PhDr. Jan Navrátil, školní metodik prevence
Školní řád
Tento školní řád byl zpracován a vydán v souladu s platnými právními předpisy, zejména zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, vyhláškou č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři, ve znění pozdějších předpisů, vyhláškou č.48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 2/1993 Sb., ve znění zákona č. 162/1998 Sb., Listina základních práv a svobod a Úmluvou o právech dítěte přijatou v New Yorku 20. listopadu 1989.
Článek 1
Práva žáků
- žáci mají právo na vzdělávání, na účast ve výuce dle rozvrhu hodin v příslušném školním roce a na vyjadřování k rozhodnutím týkajícím se podstatných záležitostí jejich vzdělávání
- žáci mají právo na svobodu myšlení a náboženství
- žáci mají právo na informace o průběhu a výsledcích svého vzdělávání, poradenskou pomoc školy nebo školského poradenského zařízení
- žáci mají právo využívat služeb výchovného poradce v jeho úředních hodinách
- žáci mají právo po domluvě na odborné konzultace s vyučujícími v době mimo vyučování
- žáci mají právo pracovat, volit a být voleni do studentského parlamentu a jeho prostřednictvím vznášet připomínky k chodu školy řediteli a jeho zástupcům
- žáci mají právo svobodně se vyjadřovat k záležitostem, které se týkají jejich studia, pokud tak činí způsobem, který respektuje pravidla slušného chování a práva jiných
- žáci mají právo na respektování svých názorů, postojů a činností své rodiny
- žáci mají právo na ochranu osobních údajů a na ochranu před zasahováním do jejich soukromí
- při pobytu ve škole a na školních akcích mají žáci právo na zajištění hygienických a bezpečnostních podmínek
- žáci mají právo se za úplatu stravovat ve školní jídelně a ubytovat se v domově mládeže
- žáci mají právo zvolit si volitelné a nepovinné předměty dle nabídky a možností školy
- žáci mají právo na ochranu před sociálně patologickými jevy a před projevy diskriminace, nepřátelství nebo násilí
- žáci, kteří prokazují mimořádné schopnosti, mají právo na rozvoj svého talentu dle možností a podmínek školy
- zletilí žáci mají právo volit a být voleni do školské rady
Článek 2
Práva zákonných zástupců žáků
- zákonní zástupci žáků mají právo na informace o průběhu a výsledcích vzdělávání žáků, poradenskou pomoc školy nebo školského poradenského zařízení
- zákonní zástupci žáků mají právo využívat služeb výchovného poradce v jeho úředních hodinách
- zákonní zástupci nezletilých žáků mají právo volit a být voleni do školské rady
- rodiče, popřípadě osoby, které vůči zletilým žákům plní vyživovací povinnost, mají právo na informace o prospěchu a chování svých dětí
- zákonní zástupci žáků mají právo vyjadřovat se k záležitostem, které se týkají vzdělávání jejich dětí
Článek 3
Povinnosti žáků školy
- žáci jsou povinni dodržovat školní řád a zásady bezpečnosti a ochrany zdraví, s nimiž byli prokazatelně seznámeni
- žáci jsou povinni řádně docházet do školy, vzdělávat se a řádně plnit své studijní povinnosti
- žáci jsou povinni plnit pokyny pedagogických pracovníků a zaměstnanců školy vydané v souladu s právními předpisy a tímto školním řádem
- žáci jsou povinni zúčastnit se výuky všech povinných předmětů a nepovinných předmětů, do kterých se přihlásili
- žáci, kteří jsou uvolněni z tělesné výchovy na základě rozhodnutí ředitele školy, jsou přítomni v hodině tělesné výchovy; na základě žádosti zákonných zástupců/zletilých žáků může ředitel školy povolit nepřítomnost žáka v hodině; v takovém případě škola nenese za žáka zodpovědnost
- žáci docházejí do školy pravidelně a včas, chodí do školy upraveni, dbají o svůj zevnějšek
- žáci jsou povinni dodržovat pravidla slušného chování; v prostorách školy a na akcích organizovaných školou se zdržovat veškerých projevů intimního chování, slušně zdravit zaměstnance školy a dospělé osoby, s nimiž se ve škole setkají, dodržovat společenské normy v jednání a vztazích mezi lidmi ve škole i na akcích pořádaných školou
- zletilí žáci školy jsou povinni informovat školu o změně zdravotní způsobilosti, zdravotních obtížích, změně adresy bydliště, jména, zdravotní pojišťovny, telefonického spojení nebo jiných závažných skutečnostech, které by mohly mít vliv na průběh vzdělávání, oznamovat škole další údaje, které jsou podstatné pro průběh vzdělávání nebo bezpečnost žáka a změny v těchto údajích do 3 pracovních dnů ode dne změny
- žáci dbají na udržování pořádku a estetického prostředí ve všech prostorách školy, po odchodu z učebny a po skončení vyučování udělají pořádek v lavici a ve svém okolí
- o přestávkách se žáci chovají slušně, dbají pokynů dohlížejících učitelů a neopouštějí školní budovu s výjimkou přesunů do školní jídelny nebo přesunů mezi jednotlivými budovami školy v rámci výuky
- 1musí-li žák ze závažných důvodů opustit školu nebo třídu v průběhu vyučování, požádá o uvolnění třídního učitele nebo vyučujícího v dané hodině
- žáci jsou povinni se na všech akcích organizovaných školou řídit pokyny pedagogického pracovníka, který nad nimi vykonává dohled
- v průběhu vyučování jsou zakázány návštěvy žáků; žáci jsou uvolňováni z hodin pouze ze závažných důvodů
- žáci jsou v rámci svých možností povinni chránit zdravé životní prostředí školy
Článek 4
Povinnosti zákonných zástupců žáků školy
- zákonní zástupci nezletilých žáků jsou povinni zajistit, aby žáci řádně docházeli do školy
- zákonní zástupci nezletilých žáků se na vyzvání dostaví do školy k projednání záležitostí vztahujících se ke vzdělávání a výchově žáků; pokud by zákonnému zástupci v projednání této věci v uvedený termín bránily závažné důvody, např. pracovní či zdravotní, obratem informuje vedení školy o této skutečnosti s návrhem náhradního termínu projednání
- zákonní zástupci nezletilých žáků jsou povinni informovat školu o změně zdravotní způsobilosti, zdravotních obtížích, změně adresy bydliště, jména, zdravotní pojišťovny, telefonického spojení nebo jiných závažných skutečnostech, které by mohly mít vliv na průběh vzdělávání, oznamovat škole další údaje, které jsou podstatné pro průběh vzdělávání nebo bezpečnost žáka a změny v těchto údajích do 3 pracovních dnů ode dne změny
- zákonní zástupci žáků jsou povinni doložit důvody nepřítomnosti žáka ve vyučování podle pravidel stanovených školním řádem
Článek 5
Pravidla pro omlouvání absence
- předem známou absenci žáka ve vyučování je zletilý žák nebo zákonný zástupce nezletilého žáka povinen předem oznámit třídnímu učiteli
- zletilý žák nebo zákonný zástupce nezletilého žáka je povinen oznámit (telefonicky, písemně, elektronickou poštou, osobně) třídnímu učiteli důvody nepřítomnosti žáka ve vyučování nejpozději do 3 kalendářních dnů od počátku jeho nepřítomnosti
- na základě písemného souhlasu zletilého žáka může jeho nepřítomnost ve vyučování omlouvat zákonný zástupce
- třídní učitel omluví nepřítomnost žáka ve vyučování na základě omluvenky v omluvném listu nejpozději do 3 kalendářních dnů po příchodu žáka do školy, nepřítomnost nezletilého žáka ve vyučování omlouvá jeho zákonný zástupce, zletilý žák si omlouvá absenci sám, v případě pochybností třídní učitel může požadovat potvrzení lékaře nebo kompetentního úředníka
- do celkového počtu zameškaných hodin žáka za dané klasifikační období se počítají veškeré jeho zameškané hodiny do uzavření absence žáků za dané klasifikační období; zameškané hodiny po tomto datu jsou započítávány do následujícího klasifikačního období
Článek 6
Pravidla vzájemných vztahů mezi žáky a zaměstnanci školy
- žáci, učitelé i ostatní zaměstnanci školy se vzájemně respektují, ve škole a při všech akcích souvisejících se vzděláváním se k sobě chovají slušně a dbají o vytváření partnerských vztahů podložených vzájemnou úctou a důvěrou; dodržují pravidla slušné a zdvořilé komunikace
- áci, učitelé i ostatní zaměstnanci školy důsledně dbají na udržování pořádku a čistoty ve všech prostorách školy
- všichni zaměstnanci školy chrání žáky před všemi formami špatného zacházení, maximální pozornost věnují ochraně žáků před návykovými látkami, sexuálním násilím a zneužíváním, nevměšují se do jejich soukromí a jejich korespondence
- zaměstnanci školy vydávají žákům pouze takové pokyny, které bezprostředně souvisejí s naplňováním školních vzdělávacích programů, dodržováním školního řádu a dalších organizačních opatření týkajících se vzdělávání žáka
- informace, které zákonný zástupce poskytne do školní matriky nebo jiné důležité informace o žákovi, jsou důvěrné a podléhají ochraně podle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů
Článek 7
Provoz a vnitřní režim školy
- výuka povinných předmětů podle rozvrhu začíná nejdříve v 7:00 a končí nejpozději v 16:00 hodin
- přestávka mezi dopoledním a odpoledním vyučováním pro všechny žáky je stanovena v rozvrzích jednotlivých tříd, a to v době od 11:35 do 14:20 hod.; v době přestávky mezi dopoledním a odpoledním vyučováním škola nenese za žáka zodpovědnost
- vyučovací hodina teoretického vyučování trvá 45 minut; přestávky mezi jednotlivými vyučovacími hodinami jsou zpravidla desetiminutové; po druhé vyučovací hodině je zařazena přestávka v délce 15 minut
- praktické vyučování žáků probíhá formou odborné a učební praxe; učební praxe je zařazena v rozvrhu a probíhá pravidelně pod vedením učitelů praxe na vybraných zařízeních, která zajišťuje škola; odborná praxe, kterou si žáci zajišťují sami, probíhá v reálných podmínkách ve smluvních zařízeních dle volby žáků (přímým vedením je pověřen zaměstnanec smluvního zařízení; pedagog praxi organizačně zajišťuje a má dohled nad jejím konáním; vztahy mezi školou a organizací, v níž se odborná praxe uskutečňuje, jsou zajištěny dohodou o provedení práce a smlouvou o konání odborné praxe)
- budovy školy se ve dnech pondělí až pátek odemykají v 6:15 hod. a uzamykají se v 16:15 hod. (změnu provozu v souvislosti se vzniklou situací stanoví ředitel školy)
- pro uzamčená jízdní kola žáků je vymezen prostor na dvoře budovy na Pontassievské, na dvoře budovy na Dolní České a na dvoře budovy OA
- v souladu se stanovenými pravidly mohou žáci používat školní kopírku
- v rámci plnění zadávaných úkolů žáci mohou využívat školní knihovnu
- dojíždějící žáci čekají na zahájení výuky ve vyhrazených učebnách v přízemí budovy na Pontassievské a ve stanovené učebně na OA.
- po skončení vyučování opouštějí všichni žáci prostory školy, do odjezdu vlaků či autobusů jsou pro dojíždějící žáky určeny prostory v přízemí budovy na Pontassievské a ve stanovené učebně na OA
- žáci přicházejí do třídy podle stanoveného rozvrhu nejméně 5 minut před zahájením vyučování
- po příchodu do školy se žáci přezouvají, svršky si odkládají do přidělených šatních skříněk, které zamykají vlastním zámkem (poškození skříňky žáci neprodleně hlásí provozáři školy); uloží-li žáci své věci mimo místa k tomu určená nebo mimo místa, kam se obvykle odkládají, není možné při případné ztrátě uplatňovat nárok na náhradu škody
- krádež je protiprávním jednáním; jakmile se škola o takovém jednání dozví, bude tuto skutečnost hlásit orgánům činným v trestním řízení nebo doporučí poškozenému (jeho zákonnému zástupci), aby se na tyto orgány obrátil
- v prostorách šaten se žáci zdržují pouze po dobu nezbytnou k převlečení a přezutí
- v budově školy na ulici Dolní Česká žáci k přezouvání a převlékání používají určenou společnou šatnu
- 16. před hodinou tělesné výchovy si žáci ukládají své věci v šatně tělocvičny a řídí se pokyny vyučujícího
- administrativní záležitosti vyřizují žáci v úředních hodinách mimo vyučovací hodiny v kanceláři školy
- do jiných učeben se žáci stěhují v průběhu přestávky tak, aby na začátku hodiny byli na svých místech, v tělesné výchově již převlečeni v tělocvičně, gymnastickém sále, na dvoře, u východu ze školy; při odchodu z učebny žáci uklidí a odnesou si všechny své věci; do odborných učeben žáci vstupují až s vyučujícím
- po zazvonění na každou vyučovací hodinu žáci zaujmou svá místa, mají připravené potřebné věci pro výuku a v klidu vyčkají příchodu vyučujícího
- nedostaví-li se vyučující do vyučovací hodiny do 5 minut po zazvonění, jsou pověření žáci povinni tuto skutečnost neprodleně nahlásit vedení školy
- pověření žáci hlásí na začátku každé vyučovací hodiny jména žáků, kteří nejsou přítomni; na konci každé vyučovací hodiny pověření žáci smažou tabuli a zajistí zhasnutí světel
- po skončení každé vyučovací hodiny každý žák pečlivě uklidí své pracovní místo; po skončení vyučování v dané učebně (podle rozvrhu na dveřích) každý žák zvedne židli; kontroluje a zodpovídá vyučující poslední vyučovací hodiny
- v době výuky je žákům zakázáno mít zapnuté mobilní telefony a jiné audio přístroje, používat fotoaparáty; žákům je dále zakázáno v době vyučování pořizovat zvukové a obrazové záznamy; mobilní telefony mají žáci uloženy v tašce
- žákům je ve vyučovacích hodinách zakázáno jíst a provádět jakékoliv další činnosti nesouvisející s výukou;
- 25. k pití a hygienické potřebě žáci využívají zejména přestávek
Článek 8
Podmínky zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví žáků a jejich ochrany před sociálně patologickými jevy, diskriminací, nepřátelstvím a násilím
- žáci jsou povinni se řídit zásadami bezpečnosti práce a ochrany zdraví, se kterými jsou prokazatelně seznamováni vždy na začátku školního roku a vždy před konáním akcí organizovaných školou
- žákům není dovoleno nosit do školy předměty nebezpečné pro zdraví a předměty ohrožující život; v areálu školy a na školních akcích je přísně zakázáno nošení, držení, distribuce a požívání návykových látek
- žákům je zakázáno kouřit ve všech prostorách školy, při přechodu na výuku mezi budovami školy a na všech akcích organizovaných školou
- chování žáků nesmí vést k porušování bezpečnostních předpisů nejen při všech činnostech v budovách školy, školní jídelně a domově mládeže, ale ani na všech akcích konaných mimo školu; při akcích a dalších činnostech organizovaných školou jsou kromě obecných zásad úrazové prevence dodržována zvláštní pravidla, se kterými jsou žáci předem seznámeni
- žákům je zakázáno otevírat okna, vyklánět se z oken, házet z nich jakékoliv předměty, sedět na rámech oken, na topení, zapojovat elektrické spotřebiče do zásuvek, atd.; větrání v učebnách je povoleno pouze v přítomnosti pedagoga
- žáci nesmí být diskriminováni podle rasy, barvy pleti, národnostního, etnického nebo sociálního původu
- jakékoliv zneužívání násilí, fyzické nebo věkové převahy a rasová nesnášenlivost budou posuzovány jako hrubé porušení školního řádu
- při výuce v odborných učebnách, laboratořích a v prostorách určených pro tělesnou výchovu jsou žáci povinni dodržovat provozní řády, se kterými byli na začátku školního roku prokazatelným způsobem seznámeni vyučujícími příslušných předmětů
- žáci jsou povinni oznámit řediteli školy, třídnímu učiteli nebo výchovnému poradci jakékoliv projevy šikany, které ve škole zjistí
- ve škole je zakázána činnost politických stran, politických hnutí a jejich propagace; je rovněž zakázáno propagovat rasismus, totalitní režimy, xenofobii či jiné antihumánní ideologie
- při přesunu v rámci výuky podle stanoveného rozvrhu mezi jednotlivými budovami školy dodržují žáci bezpečnostní předpisy
Článek 9
Podmínky zacházení s majetkem školy, školní jídelny a domova mládeže ze strany žáků
- 1. majetek školy, majetek svůj i svých spolužáků a svěřené učební pomůcky jsou žáci povinni chránit před poškozením
- v případě prokázaného úmyslného poškození nebo zničení majetku školy bude způsobená škoda vymáhána podle platných právních předpisů
- žákům se nedoporučuje nosit do školy cenné věci
- škola nese odpovědnost za ztrátu cenných věcí, včetně mobilních telefonů a peněžních obnosů, pouze v případě, že budou uloženy v trezoru školy
- žákům, kteří plní povinnou školní docházku, a žákům se zdravotním postižením, kteří se ve škole vzdělávají, jsou bezplatně poskytovány učebnice a učební texty; tyto učebnice a učební texty jsou žáci povinni vrátit nejpozději do konce příslušného školního roku
- ve škole je zřízen fond učebnic a učebních textů, a to nejméně pro 10 % žáků střední školy; tyto učebnice a učební texty jsou bezplatně zapůjčovány žákům se sociálním znevýhodněním a žákům v hmotné nouzi
Článek 10
Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků
1. každé pololetí se vydává žákovi vysvědčení; za první pololetí lze žákovi vydat místo vysvědčení výpis z vysvědčení, který žák již škole nevrací
2. hodnocení výsledků vzdělávání žáka na vysvědčení je vyjádřeno klasifikací
3. do vyššího ročníku postoupí žák, který na konci druhého pololetí příslušného ročníku prospěl ze všech povinných předmětů stanovených školním vzdělávacím programem, s výjimkou předmětů, z nichž se žák nehodnotí
4. nelze-li žáka hodnotit na konci prvního pololetí, určí ředitel školy pro jeho hodnocení náhradní termín, a to tak, aby hodnocení za první pololetí bylo provedeno nejpozději do konce června; není-li možné žáka hodnotit ani v náhradním termínu, žák se za první pololetí b
5. nelze-li žáka hodnotit na konci druhého pololetí, určí ředitel školy pro jeho hodnocení náhradní termín, a to tak, aby hodnocení za druhé pololetí bylo provedeno nejpozději do konce září následujícího školního roku; do doby hodnocení navštěvuje žák nejbližší vyšší ročník; není-li žák hodnocen ani v tomto termínu, neprospěl
6. žák, který na konci druhého pololetí neprospěl nejvýše ze 2 povinných předmětů, nebo žák, který neprospěl na konci prvního pololetí nejvýše ze 2 povinných předmětů vyučovaných pouze v prvním pololetí, koná z těchto předmětů opravnou zkoušku nejpozději do konce příslušného školního roku v termínu stanoveném ředitelem školy; opravné zkoušky jsou komisionální
7. žák, který nevykoná opravnou zkoušku úspěšně nebo se k jejímu konání nedostaví, neprospěl; ze závažných důvodů může ředitel školy žákovi stanovit náhradní termín opravné zkoušky nejpozději do konce září následujícího školního roku
8. má-li zletilý žák nebo zákonný zástupce nezletilého žáka pochybnosti o správnosti hodnocení na konci prvního nebo druhého pololetí, může do 3 pracovních dnů ode dne, kdy se o hodnocení prokazatelně dozvěděl, nejpozději však do 3 pracovních dnů od vydání vysvědčení, požádat ředitele školy o přezkoumání výsledků hodnocení žáka; je-li vyučujícím žáka v daném předmětu ředitel školy, zletilý žák nebo zákonný zástupce nezletilého žáka požádá krajský úřad; ředitel školy nebo krajský úřad nařídí komisionální přezkoušení žáka, které se koná nejpozději do 14 dnů od doručení žádosti nebo v termínu dohodnutém se zletilým žákem nebo zákonným zástupcem nezletilého žáka
9. v případě dlouhodobé nebo časté nepřítomnosti žáka ve vyučování (25 % a více), může příslušný vyučující navrhnout zkoušku k doplnění klasifikace v náhradním termínu; pokud se žák bez řádné omluvy nedostaví ke zkoušce v daném termínu, je hodnocen známkou nedostatečný; způsob hodnocení žáka v náhradním termínu, tedy rozsah a obsah prověřovaného učiva a formu zkoušky, stanoví ředitel školy s přihlédnutím k doporučení pedagogické rady; vyučující daného předmětu sleduje absenci žáků a sdělí nejpozději na klasifikační pedagogické radě (za 1. nebo 2. pololetí) jména žáků, jejichž absence v daném předmětu činí 25% a více – kontroluje třídní učitel
10. v případě absence 40 % a více, žák koná zkoušku k doplnění klasifikace v náhradním termínu vždy; výsledná známka z takové zkoušky je doplňující známkou k ostatní klasifikaci za celé příslušné klasifikační období, její váhu pro celkovou klasifikaci stanoví vyučující daného předmětu spolu s ostatními členy zkušební komise.
11. pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání v jednotlivých předmětech jsou stanovena školním řádem, s nímž jsou žáci seznámeni na začátku školního roku; vyučující se při hodnocení výsledků vzdělávání žáků v jednotlivých předmětech řídí také závěry a doporučením příslušné předmětové komise ohledně průběžné klasifikace v daném předmětu a počtu kontrolních písemných prací nebo jiných výsledků práce, které jsou předmětem hodnocení za dané klasifikační období.
Zásady průběžného hodnocení výsledků vzdělávání žáků
1. při průběžném hodnocení výsledků vzdělávání žáků vyučující uplatňují přiměřenou náročnost a zohledňují jejich individuální možnosti
2. vyučující v jednotlivých předmětech provádějí klasifikaci, zodpovídají za ni a jsou povinni vést evidenci o každé klasifikaci žáka
3. počet jednotlivých zkoušek a jejich formu stanoví vyučující tak, aby bylo možné objektivně provést celkovou klasifikaci žáka v jednotlivých vyučovacích předmětech ve stanovených termínech; s počtem a formou zkoušek seznámí každý vyučující žáky na začátku klasifikačního období
4. podklady pro průběžné hodnocení a klasifikaci žáků získává vyučující těmito metodami a prostředky:
a. soustavným diagnostickým pozorováním žáka
b. soustavným sledováním výkonů žáka a jeho připravenosti na vyučování různými druhy zkoušek (písemná, ústní, praktická, pohybová,..) a didaktickými testy dle specifik jednotlivých předmětů
c. analýzou činností žáka
d. konzultacemi s ostatními učiteli, výchovnými poradci a podle potřeby i s pracovníky pedagogicko-psychologických poraden
e. rozhovory se žákem, případně s jeho zákonnými zástupci
5. vyučující oznamuje žákovi hodnocení výkonu při každé zkoušce okamžitě, klasifikaci zdůvodní, poukáže na klady a nedostatky a nejpozději do 7 pracovních dnů zapíše do elektronického známkovacího systému školy; klasifikaci písemných zkoušek, písemných prací a praktických činností oznámí žákovi nejpozději do 7 pracovních dnů, slohové práce z českého jazyka do 2 týdnů
6. během získávání podkladů pro klasifikaci vyučující bere zřetel na aktuální zdravotní a psychický stav žáka a na jeho případné speciální vzdělávací potřeby
7. písemné práce a další zkoušky z větších celků učiva rozvrhne každý vyučující rovnoměrně na celý školní rok tak, aby se nehromadily v období před uzavřením klasifikace
8. v jednom dni mohou žáci konat maximálně jednu písemnou zkoušku, která trvá celou vyučovací hodinu a déle; plán termínů těchto zkoušek se zapisuje do třídní knihy nejméně týden předem
9. při výuce a hodnocení výsledků vzdělávání u žáka s prokázanou specifickou vývojovou poruchou učení vyučující vždy přihlíží k charakteru poruchy, respektuje doporučení pedagogicko-psychologické poradny, volí vhodné a přiměřené způsoby získávání podkladů pro klasifikaci a klade důraz na ten druh projevu, ve kterém má žák předpoklady podávat lepší výkony
10. při klasifikaci v jednotlivých předmětech se hodnotí zejména:
a. ucelenost, přesnost a trvalost osvojení poznatků, pojmů, zákonitostí a vztahů
b. kvalita a rozsah získaných dovedností
c. schopnost uplatňovat osvojené poznatky a dovednosti při řešení teoretických a praktických úkolů
d. schopnost využívat a zobecňovat zkušenosti a poznatky získané při praktických činnostech
e. kvalita myšlení, logika, samostatnost a tvořivost a aktivní zapojení do procesu výuky
f. přesnost, výstižnost a odborná i jazyková správnost ústního i písemného projevu
g. osvojení účinných metod samostatného studia
Zásady hodnocení výsledků vzdělávání na vysvědčení
1. žáci jsou klasifikováni ve všech předmětech stanovených v učebním plánu školního vzdělávacího programu
2. hodnocení výsledků vzdělávání žáka na vysvědčení je vyjádřeno klasifikačním stupněm
3. klasifikace je jednou z forem hodnocení výsledků vzdělávání žáka a je vyjádřena stanovenou stupnicí
4. při stanovení stupně prospěchu v jednotlivých předmětech na konci klasifikačního období vyučující hodnotí kvalitu práce žáka a jeho výsledky za celé klasifikační období; hodnocení výsledků vzdělávání žáka na vysvědčení není průměrem klasifikace v příslušném klasifikačním období
5. na konci klasifikačního období, v termínu, který určí ředitel školy, vyučující jednotlivých předmětů zapíší hodnocení vyjádřené známkou do třídních výkazů
Kritéria stupňů prospěchu
Stupeň 1 (výborný)
Žák ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy, definice a zákonitosti uceleně, přesně a úplně a chápe vztahy mezi nimi. Pohotově vykonává požadované činnosti. Samostatně a tvořivě uplatňuje osvojené poznatky a dovednosti při řešení teoretických a praktických úkolů, při výkladu a hodnocení jevů a zákonitostí. Myslí logicky správně, zřetelně se u něho projevuje samostatnost a tvořivost. Jeho ústní a písemný projev je správný, přesný a výstižný. Grafický projev je přesný a estetický. Výsledky jeho činnosti jsou kvalitní, pouze s menšími nedostatky, je schopen se samostatně učit.
Stupeň 2 (chvalitebný)
Žák ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy, definice a zákonitosti v podstatě uceleně, přesně a úplně. Pohotově vykonává požadované činnosti. Samostatně a produktivně nebo podle menších podnětů učitele uplatňuje osvojené poznatky a dovednosti při řešení teoretických a praktických úkolů, při výkladu a hodnocení jevů a zákonitostí. Myslí správně, v jeho myšlení se projevuje logika a tvořivost. Ústní a písemný projev má menší nedostatky ve správnosti, přesnosti a výstižnosti. Kvalita výsledků činnosti je zpravidla bez podstatných nedostatků. Grafický projev je estetický, bez větších nepřesností. Žák je schopen se samostatně nebo s menší pomocí učit.
Stupeň 3 (dobrý)
Žák má v ucelenosti, přesnosti a úplnosti osvojení požadovaných poznatků, faktů, pojmů, definic a zákonitostí nepodstatné mezery. Požadované činnosti nevykonává vždy přesně. Podstatnější nepřesnosti a chyby dovede za pomoci učitele korigovat. Osvojené poznatky a dovednosti aplikuje při řešení teoretických úkolů s chybami. Uplatňuje poznatky a provádí hodnocení jevů a zákonitostí podle podnětů učitele. Jeho myšlení je vcelku správné, není vždy tvořivé. Ústní a písemný projev není vždy správný, přesný a výstižný, grafický projev je méně estetický. Častější nedostatky se projevují v kvalitě výsledků jeho činnosti. Je schopen samostatně se učit podle návodu učitele.
Stupeň 4 (dostatečný)
Žák má v ucelenosti, přesnosti a úplnosti osvojení požadovaných poznatků závažné mezery. Při provádění požadovaných činností je málo pohotový a má větší nedostatky. V uplatňování osvojených poznatků a dovedností při řešení teoretických a praktických úkolů se vyskytují závažné chyby. Při využívání poznatků pro výklad a hodnocení jevů je nesamostatný. V logice myšlení se vyskytují závažné chyby, myšlení je zpravidla málo tvořivé. Jeho ústní a písemný projev má zpravidla vážné nedostatky ve správnosti, přesnosti a výstižnosti. Výsledky jeho činnosti nejsou kvalitní, grafický projev je málo estetický. Závažné nedostatky a chyby dovede žák s pomocí učitele opravit. Při samostatném studiu má velké těžkosti.
Stupeň 5 (nedostatečný)
Žák si požadované poznatky neosvojil uceleně, přesně a úplně, má v nich závažné a značné mezery. Jeho dovednost vykonávat požadované činnosti má podstatné nedostatky. V uplatňování osvojených vědomostí a dovedností při řešení teoretických a praktických úkolů se vyskytují velmi závažné chyby. Při výkladu a hodnocení jevů a zákonitostí nedovede své vědomosti uplatnit ani s podněty učitele. Neprojevuje samostatnost v myšlení, vyskytují se u něho časté logické nedostatky. V ústním a písemném projevu má závažné nedostatky ve správnosti, přesnosti a výstižnosti. Kvalita výsledků jeho činnosti a grafický projev jsou na nízké úrovni. Závažné nedostatky a chyby nedovede opravit ani s pomocí učitele. Nedovede samostatně studovat.
Celkový prospěch žáka
Žák je na konci prvního a druhého pololetí hodnocen následovně:
- Prospěl s vyznamenáním – není-li klasifikace v žádném povinném předmětu horší než stupeň 2 (chvalitebný) a průměrný prospěch z povinných předmětů není horší než 1,5; chování je hodnoceno jako velmi dobré
- Prospěl – není-li klasifikace v žádném z povinných předmětů vyjádřena stupněm 5 (nedostatečný)
- Neprospěl – je-li klasifikace v některém povinném předmětu vyjádřena stupněm 5 (nedostatečný) nebo není-li žák hodnocen z některého předmětu na konci druhého pololetí
- Nehodnocen - pokud není možné žáka hodnotit z některého předmětu na konci prvního pololetí ani v náhradním termínu
Článek 11
Hodnocení vzdělávání ve zkráceném studiu a v dálkové formě vzdělávání
- pravidla pro hodnocení vzdělávání ve zkráceném studiu a dálkové formě vzdělávání odpovídají dennímu studiu; žák je průběžně za dané pololetí hodnocen; forma zkoušení i frekvence známek je zcela v kompetenci vyučujícího
- v lednu a v červnu probíhá individuální ústní přezkoušení každého žáka; vyučující je povinen vypsat do 20. prosince a 20. května příslušného školního roku termíny zkoušek, žák je povinen se zapsat a ke zkouškám se dostavit, popř. se ze zkoušky ze závažných důvodů včas omluvit; pokud se žák ke zkoušce nedostaví a svou nepřítomnost řádně neomluví, je hodnocen stupněm nedostatečný
Článek 12
Výchovná opatření
- výchovnými opatřeními jsou pochvaly nebo jiná ocenění a kázeňská opatření
- výchovná opatření (pochvaly, kázeňská opatření) jsou ukládána v průběhu celého školního roku a zaznamenávají se do třídních výkazů
- chování žáka za uplynulé klasifikační období je hodnoceno a klasifikováno s přihlédnutím k uděleným výchovným opatřením
- pochvala - ředitel školy nebo třídní učitel udělují pochvalu žákovi z vlastního rozhodnutí nebo z podnětu ostatních vyučujících za výrazný projev iniciativy, za úspěšnou prezentaci školy, za přispění ke zvýšení prestiže školy, úspěšnou účast v soutěžích a olympiádách, …..
- kázeňská opatření
napomenutí třídního učitele – uděluje se za menší přestupky proti školnímu řádu např. pozdní příchody, soustavné zapomínání učebních pomůcek a úkolů, nevhodné a vulgární vyjadřování,…
důtka třídního učitele – uděluje se za opakované, méně závažné porušování školního řádu, dále za závažnější přestupky např. nevhodné chování ke spolužákům nebo zaměstnancům školy apod.
důtka ředitele školy – uděluje se za závažné porušení školního řádu a dále v případě, že předchozí kázeňská opatření nemají žádoucí účinek a žák i nadále porušuje školní řád a nedodržuje pravidla slušného chování.
podmíněné vyloučení ze studia, vyloučení ze studia – ředitel školy může v případě závažného zaviněného porušení povinností stanovených zákonem nebo školním řádem rozhodnout o podmíněném vyloučení nebo o vyloučení žáka ze školy nebo školského zařízení; v rozhodnutí o podmíněném vyloučení stanoví ředitel školy zkušební lhůtu, a to nejdéle na dobu jednoho roku; dopustí-li se žák v průběhu zkušební lhůty dalšího zaviněného porušení povinností stanovených zákonem nebo školním řádem, může ředitel školy rozhodnout o jeho vyloučení; žáka lze podmíněně vyloučit nebo vyloučit ze školy pouze v případě, že splnil povinnou školní docházku; zvláště hrubé slovní a úmyslné fyzické útoky žáka vůči pracovníkům školy nebo školského zařízení se vždy považují za závažné zaviněné porušení povinností stanovených zákonem
Článek 13
Zásady a pravidla pro sebehodnocení žáků
- žáci jsou vyučujícími vedeni k sebehodnocení a k hodnocení výkonů svých spolužáků, postupně se učí objektivně posoudit své schopnosti a perspektivy a možnosti úspěšného uplatnění; žáci jsou vedeni k tomu, aby uměli vyjádřit, co se jim daří, jaké mají rezervy a jaká opatření učiní, aby se jejich výkony zlepšovaly
- vyučující systematicky a přiměřeně věku žáků vedou žáka k posuzování kvality vlastní práce, k hodnocení práce spolužáků, k uvědomování si svých silných a slabých stránek a k plánování cest ke zlepšení
- vyučující jednotlivých předmětů vymezí jasná kritéria pro posouzení kvality žákovské práce
- vyučující průběžně vyhodnocují pokroky v učení a chování žáků, naznačují postupy, kterými se žák má na cestě k cíli ubírat
- sebehodnocení probíhá jako organická součást vyučování průběžně, ústní formou a co nejčastěji; doplňuje a rozšiřuje klasické evaluační procesy a je využíváno k regulaci sociálního klimatu ve třídě a k podpoře vzájemné tolerance a vzájemného respektu
- sebehodnocení je zpětnou vazbou pro žáka i pro učitele
Článek 14
Hodnocení a klasifikace chování žáka:
1 – velmi dobré – žák uvědoměle dodržuje pravidla slušného chování a ustanovení školního řádu; méně závažných přestupků se dopouští ojediněle; je vždy přístupný výchovnému působení
2 – uspokojivé – chování žáka je v rozporu s pravidly slušného chování a v rozporu s ustanoveními školního řádu, tj. žák se vůči nim dopouští závažných přestupků; nebo se oČlánek 15
Podrobnosti o komisionálních zkouškách
1.
pakovaně dopouští méně závažných přestupků, ohrožuje bezpečnost a zdraví své či jiných osob
3 – neuspokojivé – chování žáka ve škole je v příkrém rozporu s pravidly slušného chování; žák se dopouští takových závažných přestupků, že je jimi vážně ohrožena výuka, bezpečnost nebo zdraví jiných osob; žák záměrně hrubým způsobem narušuje výchovně vzdělávací činnost školy
Článek 15
Podrobnosti o komisionálních zkouškách
1. Komisionální zkoušku žák koná:
a. koná-li opravnou zkoušku
- na konci 2. pololetí, neprospěl-li nejvýše ze dvou povinných předmětů (nejpozději do konce příslušného školního roku v termínu stanoveném ředitelem školy)
- žák, který nevykoná opravnou zkoušku úspěšně nebo se k jejímu konání nedostaví, neprospěl
b. koná-li komisionální přezkoušení v rámci přezkoumání výsledků hodnocení žáka
- má-li zletilý žák nebo zákonný zástupce nezletilého žáka pochybnosti o správnosti hodnocení na konci prvního nebo druhého pololetí, může do 3 pracovních dnů ode dne, kdy se o hodnocení prokazatelně dozvěděl, nejpozději však do 3 pracovních dnů od vydání vysvědčení, požádat ředitele školy o přezkoumání výsledků hodnocení žáka, které se koná formou komisionálního přezkoušení
2. komisionální zkoušku může žák konat v jednom dni nejvýše jednu
3. komise pro komisionální zkoušky je nejméně tříčlenná; členy komise jmenuje ředitel školy
4. o průběhu komisionální zkoušky se vždy vyplní protokol o komisionální zkoušce, který je podepsán všemi členy komise
5. o termínu komisionální zkoušky je žák písemně informován třídním učitelem nejméně 3 dny před jejím konáním
6. žák je o výsledku komisionální zkoušky informován předsedou zkušební komise ústně v den konání zkoušky
7. o výsledku komisionální zkoušky je zákonný zástupce nezletilého žáka písemně informován třídním učitelem po vykonání poslední komisionální zkoušky
Článek 16
Podrobnosti o zkoušce k doplnění klasifikace
- zkoušku k doplnění klasifikace koná žák před nejméně dvoučlennou komisí, jejíž složení stanoví ředitel školy
- do výsledného hodnocení zkoušky k doplnění klasifikace jsou zahrnuty i další podklady pro hodnocení v daném předmětu získané v daném klasifikačním období
- výsledek hodnocení zkoušky k doplnění klasifikace oznámí žákovi zkoušející v den konání zkoušky
- o termínu zkoušky k doplnění klasifikace je žák písemně informován třídním učitelem nejméně 3 dny před jejím konáním
- o výsledku zkoušek k doplnění klasifikace je zákonný zástupce nezletilého žáka písemně informován po vykonání poslední zkoušky
- nedostaví-li se žák ve stanoveném termínu ke zkoušce k doplnění klasifikace bez udání důvodu, je hodnocen stupněm nedostatečný
- nedostaví-li se žák ve stanoveném termínu ke zkoušce k doplnění klasifikace a do 3 dnů doloží písemně důvod své absence, komise zváží uvedené důvody a rozhodne o případném náhradním termínu konání zkoušky k doplnění klasifikace; v případě nemoci žák předloží potvrzení od lékaře, že se nemohl ke zkoušce dostavit
- o průběhu klasifikační zkoušky se vždy vyplní protokol, který je podepsán všemi členy komise; protokol se předá vedení školy a kopii zakládá třídní učitel do dokumentace žáka
Článek 17
Průběh a způsob hodnocení ve vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu
- ředitel školy seznámí žáka a zákonného zástupce nezletilého žáka s průběhem vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu a s termíny zkoušek
- individuální vzdělávací plán, podepsaný ředitelem školy, žákem a zákonným zástupcem nezletilého žáka, je součástí dokumentace žáka
- pravidla hodnocení výsledků vzdělávání žáka podle individuálního vzdělávacího plánu jsou stanovena na základě doporučení školského poradenského zařízení
Vydal: RNDr. Leoš Gretz, ředitel školy
Školní řád schválen školskou radou: 16.6.2014.
Platnost od: 1.9.2014.
Účinnost od: 1. 9. 2014
Průvodce školou
Školní jídelna
Školní jídelna (tel: 515 224 257, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.) má kapacitu 1000 strávníků a chod zajišťují níže uvedení pracovníci:
Kříž Daniel – vedoucí Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Jaroschová Ivona – referent stravování, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Huňová Alena – vedoucí kuchařka
Kuchařky:
Bartesová Hana, Gazdová Jaroslava, Jelínková Olga, Mokrohajská Sylva, Divišová Anežka, Venclíková Mirka, Přibylová Květoslava, Kubišová Jolana, Pokorná Lenka
Domov mládeže
Domov mládeže Gymnázia, Střední pedagogická škola, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Znojmo se nachází na ulici Alšova č.p. 16 ve Znojmě.
Tuto budovu převzala škola od středního odborného učiliště v roce 1977. V budově DM je také umístěna školní jídelna, která ubytovaným žákyním zajišťuje celodenní stravu a také obědy pro ostatní žáky, zaměstnance školy a ostatní zájemce. Stejně jako DM, tak i jídelna, prochází průběžnou rekonstrukcí a modernizací odpovídající, jak požadavkům platných právních předpisů, tak i dnešní doby. DM má velmi výhodnou polohu ve středu města, blízko autobusového a vlakového nádraží, historické části města. Školní budovy, ve kterých se žáci vzdělávají, jsou v dosahu cca 10 minut chůze.
Kapacita DM je 116 žáků. Dvoulůžkový a čtyřlůžkový pokoj tvoří samostatnou buňku s vlastním sociálním zařízením. Koupelny jsou společné na každém podlaží. Základní vybavení ložnice pro jednoho žáka tvoří – válenda s úložným prostorem, šatní skříň, noční stolek, pracovní místo u stolu, polička. Žákyně mají k dispozici lůžkoviny, polštář a peřina s antialergickou výplní, deka. V každém poschodí mají žákyně k dispozici lednici,varnou konvici, žehlící prkno se žehličkou. K doplňkovému stravování je v přízemí kuchyňka, vybavena vařičem, lednicí, rychlovaznou konvicí, mikrovlnou troubou, elektrickou troubou, topinkovačem, toustovačem.
V době osobního volna, čí přípravě na vyučování mohou žákyně studovny a obývací pokoje vybaveny Tv, DVD a studovnu s počítači i připojením k internetu. Pro studijní účely je také k dispozici wi-fi pokrytí po celé budově. Pro hru na hudební nástroje slouží 2 klavíry. Dále si mohou žákyně z vybavení DM půjčit klávesy a kytary. Pro zájmovou činnost rukodělného zaměření slouží pracovna. Volnočasové aktivity jsou vzhledem k různosti zájmů ubytovaných žákyň organizovány napříč výchovnými skupinami a jsou nabízeny převážně formou akcí otevřených pro všechny ubytované žákyně a směřují k účelnému využívání volného času. Pro aktivity, které nelze plně rozvinout v DM, je žákyním umožňována účast v činnostech, které nabízejí v místě ostatní subjekty – např. DDM, sportovní oddíly, ZUŠ, taneční kurzy apod. Sportovní aktivity na DM (Zumba, příprava na tv, dýchací a posilovací cvičení) jsou uskutečňovány v tělocvičně naší školy.
Součástí ZČ je nabídka spontánních aktivit ( majáles, masopust, volejbalové turnaje, příprava na tělesnou výchovu, společenské hry ve spojení s přípravou na vyučování, apod. )
Dolní česká
V této budově probíhá výuka hudební výchovy, dramatické výchovy a hry na hudební nástroj.
Nachází se zde školní aula, kde se pořádají koncerty, různá shromáždění i slavnostní akce.
Jazyková škola
Naše Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky (součást GPOA Znojmo) organizuje pro své studenty i pro ostatní zájemce:
- zkoušky z angličtiny FCE Cambridge, úroveň B2 (ve spolupráci s certifikačním centrem Cambridge a jazykovou školou P.A.R.K.), absolvent získá mezinárodní certifikát,
- zkoušky z angličtiny CAE, úrovně C1 (ve spolupráci s certifikačním centrem Cambridge a jazykovou školou P.A.R.K.), absolvent získá mezinárodní certifikát,
- státní jazykové zkoušky z anglického jazyka, úroveň B2,
- zkoušky z anglického jazyka (Osvědčení o základní znalosti jazyka), úroveň B1,
- státní jazykové zkoušky z německého jazyka, základní i vyšší úroveň,
- zkoušky z češtiny pro cizince za účelem získání povolení k trvalému pobytu na území ČR (nově od příštího roku).
Pro úspěšné zvládnutí všech zkoušek vč. maturitní mají studenti k dispozici tyto formy výuky:
- povinné vyučování podle učebního plánu vč. navýšené dotace hodin,
- volitelné předměty - konverzace z angličtiny, konverzace z němčiny,
- nepovinné předměty vč. individuální výuky, ve kterých jsou připravováni na různé testy z angličtiny a němčiny pro úrovně B1, B2 a C1,
- zkušební jazykové testy MOCK, ve kterých si zájemci ještě před zkouškami mohou ověřit úroveň svých znalostí (konverzační část zkouší tak jako při ostrých testech rodilý mluvčí),
- testování před maturitou (tzv. maturitní trénink od společnosti SCIO),
- pomaturitním roční kurz angličtiny a němčiny v denním studiu Jazykové školy při GPOA Znojmo (přihlášky pro školní rok 2015/2016 je možné podávat od 1. 6. do 21.8.).
Škola studenty připravuje také na:
- Soutěž v anglickém jazyce (vyhlašovanou MŠMT), studentka Klára Heimlichová obsadila v krajském kole 2. místo a postupuje do kola ústředního,
- Soutěž v německém jazyce (vyhlašovanou MŠMT), student Dao Anh Duc vybojoval v krajském kole 3. místo,
- mezinárodní on-line soutěž Angličtinář roku, studentka Eliška Faragová byla na 41. místě v celostátním kole a na 50. místě v kole mezinárodním,
- on-line soutěž Němčinář roku, student Dao Anh Duc obsadil v celostátním kole 4. místo.
Obchodní akademie a JŠ
Budova původně minoritského, později františkánského kláštera byla součástí tzv. "Znojemského Assisi", vystavěného v průběhu 13. století. Již krátce po konstituování Znojma na královské město po roce 1225 došlo v bezprostřední blízkosti před vchodem do královského hradu k usídlení mendikantského řádu minoritů. V jejich sousedství se pak ve druhé polovině 13. století usadila ženská větev řádu - klarisky.
Gymnázium a SPGŠ
Gymnázium, Střední pedagogická škola, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Znojmo vznikla 1.7.2012 sloučením školy Gymnázium a Střední odborná škola pedagogická, Znojmo a Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Znojmo v rámci optimalizace škol. Ředitelství školy sídlí v budově na ulici Pontassievská 3. Další součástí školy je budova Obchodní akademie an ulici Přemyslovců 4 a na ulici Dolní Česká č.33.Zde se nachází aula školy. Škola má vlastní Domov mládeže na ulici Alšova č.16 se školní jídelnou ( kapacita 1000 strávníků). Domov mládeže je určen pro ubytování 116 studentek. Tato budova je od školy vzdálena asi 6 minut chůze.
Škola se zapojila do několika eTwinningových projektů s různými partnerskými školami: How can you change our world – digitální fotografie a počítačová grafika (Polsko), My city, my life – Am I proud of it? – prezentace o našem městě a škole (Polsko, Řecko), Geometry in our region – geometrické útvary v našem okolí (Portugalsko). Loňský projekt Scoprirsi vicini (Itálie) získal ocenění Evropský certifikát kvality.
V rámci informatiky spolupracovala naše škola s italskou školou v Livornu v prostředí e-learningové platformy TeamFormula – jednalo se hlavně o prezentace zaměřené na vědu a techniku v období renesance.
Škola byla zastoupena na přípravné schůzce projektu –Comenius v Cádizu (Španělsko). Podílela se na vypracování projektu zaměřeného na matematiku a přírodní vědy International Maths and Science Studio. Protože byl projekt schválen, v následujících dvou letech 2008-2010 budeme spolupracovat se školami v Německu, Řecku, Portugalsku, Itálii, Rumunsku, Francii, Nizozemí a Španělsku.
Již dvakrát se naší škole podařilo zapojit do mezinárodních projektů Sokrates – Comenius. Druhý projekt byl s ekologickým obsahem a názvem Trees and Plants in Europe. Byla vybrána jako koordinující škola pěti evropských škol (z Irska, Německa, Itálie, Bulharska).
Naše škola se stala 1. gymnáziem v Jihomoravském kraji, které bylo za svou činnost v environmentální oblasti oceněno diplomem 1. stupně Škola udržitelného rozvoje – předán jí byl dne 29. ledna 2008 na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy v Praze. Jedná se o nejvyšší stupeň, je propůjčen na tři roky.
Je též partnerskou školou Masarykovy univerzity v Brně.
PMP studium dálkové
Předškolní a mimoškolní pedagogika 75-31-M/01 - zkrácené dálkové studium
- je určeno pro absolventy úplného středního vzdělání s maturitou, kteří si chtějí doplnit vzdělání pro práci v mateřských školách, soukromých agenturách péče o děti v ČR i v zahraničí, ve školních družinách, školních klubech, dětských domovech, domovech mládeže, přípravné třídě ZŠ apod. Předpokladem je dobrý zdravotní stav (potvrzení od lékaře) a bezchybná výslovnost (potvrzení od logopeda).
Sociální činnost
Čtyřleté denní studium poskytuje úplné střední odborné vzdělání. Přijímáni jsou studenti po úspěšném ukončení ZŠ i s případnou změnou pracovní schopnosti. Absolventi nacházejí uplatnění jako výchovní pracovníci v sociálních zařízeních, v různých ambulantních i pobytových zařízeních, terénních službách i v managementu sociálních služeb. Absolventi studia mohou pokračovat ve studiu na vysokých školách nebo vyšších odborných školách odpovídajícího zaměření. Mohou být také po úspěšném složení maturitní zkoušky přijati na pozice asistenta pedagoga a asistenta volného času na školách (od 1. 9. 2012).